SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü kavram. Fakat bu dü kavram mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online alışdataş firmaları ve internetten satış karşılayıcı e-kâr siteleri karınin ciddi olan bu dü kavram, yeni kitlelere yetişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek hesabına önemlidir. Her dü kavram da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü zaitrmaya yardımcı evet, fakat aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu alfabemızda mevsim mevsim birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş on elan harisçalım ve bu arada inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) ya da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması karınin meydana getirilen çalışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer artışı ustalıklemlerinin hepsine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka değerini zaitrmaya müteveccih bir çalışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da enikonu önemlidir. Antrparantez SEM çalışmaları ile trafiğinizi entelekt ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilinen SEO çalışmaları ise SEM’in aksine ücretsiz çalışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çalışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde eylemek karınin meydana getirilen çalışmalardır. Elkızı, bu önlaştırmayı beş on elan harisçalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çalışmaları arasındaki ayrım; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret önlığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Doğrusu SEO karınin en başta içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet dışında performans göstermesi karınin yeni bir ödeme bünyelmaz.
Bunun dışında bir önemli ayrım da hızdır. SEM çalışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi endamsız süre içerisinde zaitrabilirsiniz. Bunun aksine SEO çalışmaları ise uzun soluklu çalışmalardır. SEO çalışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri kadem kadem yapmalısınız.
Bu dü dijital pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli ayrım da doğallıktır. SEM çalışmaları ücretli reklam çalışmaları evetğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Fakat SEO çalışmalarında bu tavır değişikdır. SEO çalışmaları elan saf uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir seyrüsefer temizışı katkısızlar.
Bu dü kavram, karınerik bakımından da başkalık gösterir. SEO çalışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini zaitrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çalışmalarında ise nişangâh elan ticari evetğu karınin karınerikler SEO çalışmalarındaki kabil olmayabilir.
Fakat bu buyurmak değildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece dü kavram arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan elleme ya da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına bakarak ikisinden de faydalanılabilir.
Tasarmızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam eylemek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Müstehlik Davranışları: Sayısal Tahavvülün Yükselişi alfabemıza geçebilirsiniz.