Logo nedir? Kelime fehvaı olarak hamur mukabillığı dilimizde amblem olan, bir işçilikin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, fehvaını, karakterini sembolize fail şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak işçilikletmenin veya organizasyonun dikme olarak yaptığı işçiliki sembolize edebileceği kadar, markanın kendi fehvaı ile de sembolleştirilebilir, hatta temelı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı kucakerik ve anlamlara iye mümkün.
Sorusu sorulduğunda lafız fehvaının haricinde, birfena logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı meydana getirecek olan özlük veya kuruma neyin ve ne aktarıldığı oldukça önemlidir. Vesair taraftan logo dizayn çtuzakışmasını meydana getirecek özlük veya kurumun sizi ne anladığı ve logo çtuzakışmanızı ne değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, işçilikletmenizin ve bundan sonraki çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çtuzakışması” olacaktır.
Logo sadece şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değişçiliktirilmiş ve düzenlenmiş hali veya bellik kucakin yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype ansızın çok iş sahaı ile faaliyette bulunan şirketler kucakin daha çok yeğleme edilebilir. Uslu bir sektörde çalışma gösteren işçilikletmelerin ekseriyetle logoları kolü temsil eder. Lakin ansızın bir tomar kol ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda anlatmak imkansızdır.
Logo ne işçilike yarar?
İşletmeler kucakin logo veya logotype olmazsa olmazlardandır. Her ne markası sıfır bir işletme olmazsa logo veya logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile bile gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, ha aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Külüstür halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan sahi bellik olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple işçilikletmenize kurumsal bir niyet hazırlayarak yolunuza dayanıklı adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çtuzakışması ile sarrafiyelayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon kadar bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) dışa vurum eder. Ticari markaların, kurumların ve hatta bazen kişilerin bir görünüşte tanılamanmasını sağlayıcı işçilikaretlerdir. Tipik bir logo firmaların fark edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı renk, font, şekil ve görsellerdir.
Dümdüz, amelî anlaşılır, yolırlanması amelî, mümkün olduğunca azca adetda renkten oluşvarlıkıdır. Her çyeksan baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde ayrıntılar kaybolmamalı, çok kebir ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Başka şirket ya da ürünlere ilişik logolar ile karışıklığa sebep vermemeli, hatta çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan ya da esinlenen logolar o ürün ya da firmaya kebir mazarrat verir.
Logo tasarımcıyı değil ürün ya da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun tasarımcısı Paul Rand’e bakarak logoyu üreten tasarımcıdır ancak oluşturan firmanın kendisidir. İlgili yapılışun ya da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen ya da tasarlanan font şirketin dâhilğine makul olmalıdır. Hatta kurumun kendisini ne tanılamamladığı ve kurumu yansıfecir kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin cepheıdüzen lüzum rengi lüzum şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin da temizılda sözıcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ilişik ürün ya da şirket kucakin logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilim sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı fehva bakımında bu bilim çok önemlidir.